POZNAJ BLIŻEJ PANIĄ DIAS
: 2006-11-09, 09:20:32
Zamieszczam ten artykuł dla wszystkich, którzy nie wiedzą kim jest Pani Dias. Warto przeczytać i zastanowić się ponieważ Pani Dias to przede wszystkim ...WIEDZA, KOMPETENCJE, DOŚWIADCZENIE...
Artykuł ten jest przepisany z ulotki Pani Dias roznoszonej po mieście.
------------------------------------------------------------------------------------
POZNAJ BLIŻEJ
NIEZALEŻNEGO KANDYDATA NA BURMISTRZA MIASTA OSTRÓDY
LIDIĘ DIAS
OSOBĘ, DOŚWIADCZENIE, POGLĄDY
Z Ostródą jestem związana od roku 1971 od podjęcia nauki w II klasie Liceum Ogólnokształcącego im. J.Bażyńskiego w Ostródzie, które ukończyłam w 1973r.
W roku 1977r. zdobyłam tytuł technika budowlanego w Technikum
Budowlanym w Olsztynie.
W roku 1983 uzyskałam tytuł inżyniera budowlanego w ART Wydział
Budownictwa Lądowego w Olsztynie.
W roku 1985 zdobyłam uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji w budownictwie w branży konstrukcyjno – budowlanej.
Od roku 1997 jestem biegłą sądową z listy Sądu Okręgowego w Elblągu w zakresie budownictwa i szacowania nieruchomości.
W roku 2003 zdobyłam uprawnienia państwowe rzeczoznawcy majątkowego nr 3892.
Kwalifikacje zawodowe zdobywałam jednocześnie pracując i wychowując z mężem dwóch synów urodzonych w roku 1975 i 1979.
Doświadczenie pracy zawodowej
Od 1975r. pracowałam w firmach budowlanych takich jak :
Przedsiębiorstwo Robót Instalacyjno –Montażowych Budownictwa Rolniczego(PRIMBR)
Zakłady Mięsne Morliny, Grupa Remontowo – Budowlana,
Przedsiębiorstwo Budownictwa Komunalnego ( PBK ),
Przedsiębiorstwo Budownictwa Rolniczego ( PBRol ).
- od stanowiska referenta, majstra, kierownika budowy, kierownika robót.
W Urzędzie Miejskim w Ostródzie pracowałam na stanowisku naczelnika Wydziału Inwestycji i Gospodarki Komunalnej od roku 1990 do 2004, kierując wydziałem IGK organizującym realizację inwestycji miejskich od projektu do odbioru końcowego i rozliczenia oraz prowadzącym bieżącą gospodarką komunalną miasta.
W grudniu 2004r. zdecydowałam się odejść z pracy w Urzędzie Miejskim, składając wypowiedzenie wraz z uzasadnieniem takiej decyzji, obecnemu Burmistrzowi miasta Ostródy. Nie musiałam tego czynić, byłam pracownikiem mianowanym, którego zwolnienie z pracy wymagało szczególnych procedur.
Dalsza moja praca jako urzędnika stała się niemożliwa do kontynuowania z wielu przyczyn, m.in.
- do wydziału IGK, jako zastępcę naczelnika, zatrudniono osobę związaną z polityką, do wykonywania
specjalnych zadań powierzanych bezpośrednio przez szefów, poza wydziałem,
- do urzędu przyjęta została kolejna osoba do pozyskiwania środków unijnych, którego obowiązki miały
być w większości wykonywane przez wydział IGK (osoba ta nie dotrwała na tym stanowisku do końca
tej kadencji samorządu ),
- władze miasta nadal kontynuowały zwyczaj wiązania pracy samorządu z interesami korzystnymi dla
określonych grup biznesowych, nie kierując się dobrem większości społeczeństwa miasta.
Decyzja odejścia z urzędu okazała się słuszna, dała mi nowe doświadczenia zawodowe z prowadzenia własnej firmy Agencji Obsługi Nieruchomości i działalności społecznej w Stowarzyszeniu Vena, założonego przeze mnie w 2005roku.
Mając 30 letnie doświadczenie pracy zawodowej, znając potrzeby mieszkańców miasta i konieczne kierunki rozwoju miasta, podjęłam decyzję o kandydowaniu na burmistrza miasta Ostródy z niezależnego ruchu społecznego.
Ogólne efekty dotychczasowego stylu rządzenia, choćby tylko z ostatniej kadencji Rady Miasta,
o których niewiele się społeczeństwo miasta informuje, są dość czytelne,
1.Wyprzedaż majątku gminy dla określonych grup biznesu za ceny budzące wątpliwości co do
stosowych wpływów z tego tytułu do budżetu miasta
- np. koszary oferowane do sprzedaży z 50% bonifikatą (nie wynikającą z przepisów),
- wyprzedaż działek na cele mieszkalne nad jeziorem Drwęckim.
2.Wysokie podatki od nieruchomości usługowych i mieszkalnych.
3.Zgoda na niekorzystne dla lokalnej przedsiębiorczości budowy marketów w centrum miasta.
Swoje poglądy na ten temat wyraziłam inicjatywą społeczną, występując wraz z licznym poparciem mieszkańców do władz miasta z konkretnymi wnioskami :
Petycja nr 1 dotyczyła wprowadzenia zakazu dalszej budowy marketów wielko-powierzchniowych.
Petycja nr 2 dotyczyła zmniejszenia podatków od nieruchomości w 2007r. drastycznie podniesionych na rok 2006.
Wnioski w Petycjach zostały licznie poparte przez mieszkańców Ostródy.
Efekt petycji ?
Brak odpowiedzi. Na jednej z sesji Rady Miasta, Zastępca burmistrza skomentował pierwszą petycję, że 60% podpisów mieszkańców zostało sfałszowanych.
Przykłady osiągnięć tylko z ostatniej kadencji samorządu miasta, które obecna władza przytacza na łamach lokalnej prasy GO 29.09. – 05.10.06r. są żenująco skromne, a wymienia się m.in.
2003r. Osiągnięcia medialne – typu Ostróda ma tytuł Letniej stolicy Warmii i Mazur oraz Ulubionej miejscowości wypoczynkowej.
2004r. Jako wydarzenie roku podaje się - Uroczyste przekazania obrazu „Napoleon użycza łask mieszkańcom Ostródy” do Muzeum.
Nie dodano tylko, że przekazanie obrazu nastąpiło z gabinetu burmistrza w którym wisiał od lipca 1992r. kiedy miasto przyjęło obraz od ofiarodawcy Państwa Freiwald.
Dalej wymienia się wydarzenia kulturalne, powstanie Największego Bębna Świata, trzydniowy festiwal regge, uzyskanie tytułu Letniej stolicy Warmii i Mazur...
Utworzenie w budynkach koszar szwalni firmy odzieżowej Caterina Collection, było rzeczywiście osiągnięciem gospodarczym tyle, że krótkotrwałym ( tworzonym na siłę ), bo zakład już nie istnieje.
2005 Osiągnięcia medialne, nowość Festiwal Ognia i Blus, Ostróda – gospodarzem Światowych Dni Turystyki, podpisanie umowy partnerskiej z miastem Neman na Litwie.
2006 Osiągnięcie medialne - uzyskanie przez miasto tytułu Diamentu Warmii i Mazur. Sprzedaż koszar.
Brak jest konkretnych działań wpływających na rozwój gospodarczy miasta.
Środki finansowe przeznaczone w budżecie miasta na inwestycje, nie są pomnażane o pozyskane dodatkowe dotacje lecz konsumowane.
Na przykład w 2006r. zaplanowano w budżecie – (biorąc pod uwagę rok 2006 jako rok kampanii wyborczej) remonty 10 chodników przyulicznych na kwotę 940 000zł,
remont lub wykonanie nawierzchni 7 ulic – na kwotę 1 756 000zł,
- bez jednej złotówki pozyskanej na dofinansowanie z innego źródła niż budżet miasta.
W budżecie miasta na rok 2006 zaplanowano wydatki inwestycyjne w kwocie 22 367 020zł,
w tym na rok budżetowy 2006 – kwota 8 303 820zł a 14 063 200zł na rok 2007 i 2008.
W kwocie 8 303 820zł na rok budżetowy 2006 z własnych środków z budżetu zaplanowano wydatki na inwestycje w wysokości 4 926 020zł i z kredytów na kwotę 3 377 800zł,
- bez pozyskania złotówki wsparcia z innego źródła poza budżetowego.
Taki sposób inwestowania środków publicznych, można nazwać bieżącym utrzymaniem i konserwacją mienia miasta, a nie inwestowaniem w rozwój miasta.
Czy tak ma być dalej !
Czy pozostaniemy w marazmie gospodarczym, czy ruszymy do przodu !
Zdecydują o tym wyborcy 12 listopada 2006r.
Niezależny Kandydat na Burmistrza miasta Ostróda
Lidia Dias
Artykuł ten jest przepisany z ulotki Pani Dias roznoszonej po mieście.
------------------------------------------------------------------------------------
POZNAJ BLIŻEJ
NIEZALEŻNEGO KANDYDATA NA BURMISTRZA MIASTA OSTRÓDY
LIDIĘ DIAS
OSOBĘ, DOŚWIADCZENIE, POGLĄDY
Z Ostródą jestem związana od roku 1971 od podjęcia nauki w II klasie Liceum Ogólnokształcącego im. J.Bażyńskiego w Ostródzie, które ukończyłam w 1973r.
W roku 1977r. zdobyłam tytuł technika budowlanego w Technikum
Budowlanym w Olsztynie.
W roku 1983 uzyskałam tytuł inżyniera budowlanego w ART Wydział
Budownictwa Lądowego w Olsztynie.
W roku 1985 zdobyłam uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji w budownictwie w branży konstrukcyjno – budowlanej.
Od roku 1997 jestem biegłą sądową z listy Sądu Okręgowego w Elblągu w zakresie budownictwa i szacowania nieruchomości.
W roku 2003 zdobyłam uprawnienia państwowe rzeczoznawcy majątkowego nr 3892.
Kwalifikacje zawodowe zdobywałam jednocześnie pracując i wychowując z mężem dwóch synów urodzonych w roku 1975 i 1979.
Doświadczenie pracy zawodowej
Od 1975r. pracowałam w firmach budowlanych takich jak :
Przedsiębiorstwo Robót Instalacyjno –Montażowych Budownictwa Rolniczego(PRIMBR)
Zakłady Mięsne Morliny, Grupa Remontowo – Budowlana,
Przedsiębiorstwo Budownictwa Komunalnego ( PBK ),
Przedsiębiorstwo Budownictwa Rolniczego ( PBRol ).
- od stanowiska referenta, majstra, kierownika budowy, kierownika robót.
W Urzędzie Miejskim w Ostródzie pracowałam na stanowisku naczelnika Wydziału Inwestycji i Gospodarki Komunalnej od roku 1990 do 2004, kierując wydziałem IGK organizującym realizację inwestycji miejskich od projektu do odbioru końcowego i rozliczenia oraz prowadzącym bieżącą gospodarką komunalną miasta.
W grudniu 2004r. zdecydowałam się odejść z pracy w Urzędzie Miejskim, składając wypowiedzenie wraz z uzasadnieniem takiej decyzji, obecnemu Burmistrzowi miasta Ostródy. Nie musiałam tego czynić, byłam pracownikiem mianowanym, którego zwolnienie z pracy wymagało szczególnych procedur.
Dalsza moja praca jako urzędnika stała się niemożliwa do kontynuowania z wielu przyczyn, m.in.
- do wydziału IGK, jako zastępcę naczelnika, zatrudniono osobę związaną z polityką, do wykonywania
specjalnych zadań powierzanych bezpośrednio przez szefów, poza wydziałem,
- do urzędu przyjęta została kolejna osoba do pozyskiwania środków unijnych, którego obowiązki miały
być w większości wykonywane przez wydział IGK (osoba ta nie dotrwała na tym stanowisku do końca
tej kadencji samorządu ),
- władze miasta nadal kontynuowały zwyczaj wiązania pracy samorządu z interesami korzystnymi dla
określonych grup biznesowych, nie kierując się dobrem większości społeczeństwa miasta.
Decyzja odejścia z urzędu okazała się słuszna, dała mi nowe doświadczenia zawodowe z prowadzenia własnej firmy Agencji Obsługi Nieruchomości i działalności społecznej w Stowarzyszeniu Vena, założonego przeze mnie w 2005roku.
Mając 30 letnie doświadczenie pracy zawodowej, znając potrzeby mieszkańców miasta i konieczne kierunki rozwoju miasta, podjęłam decyzję o kandydowaniu na burmistrza miasta Ostródy z niezależnego ruchu społecznego.
Ogólne efekty dotychczasowego stylu rządzenia, choćby tylko z ostatniej kadencji Rady Miasta,
o których niewiele się społeczeństwo miasta informuje, są dość czytelne,
1.Wyprzedaż majątku gminy dla określonych grup biznesu za ceny budzące wątpliwości co do
stosowych wpływów z tego tytułu do budżetu miasta
- np. koszary oferowane do sprzedaży z 50% bonifikatą (nie wynikającą z przepisów),
- wyprzedaż działek na cele mieszkalne nad jeziorem Drwęckim.
2.Wysokie podatki od nieruchomości usługowych i mieszkalnych.
3.Zgoda na niekorzystne dla lokalnej przedsiębiorczości budowy marketów w centrum miasta.
Swoje poglądy na ten temat wyraziłam inicjatywą społeczną, występując wraz z licznym poparciem mieszkańców do władz miasta z konkretnymi wnioskami :
Petycja nr 1 dotyczyła wprowadzenia zakazu dalszej budowy marketów wielko-powierzchniowych.
Petycja nr 2 dotyczyła zmniejszenia podatków od nieruchomości w 2007r. drastycznie podniesionych na rok 2006.
Wnioski w Petycjach zostały licznie poparte przez mieszkańców Ostródy.
Efekt petycji ?
Brak odpowiedzi. Na jednej z sesji Rady Miasta, Zastępca burmistrza skomentował pierwszą petycję, że 60% podpisów mieszkańców zostało sfałszowanych.
Przykłady osiągnięć tylko z ostatniej kadencji samorządu miasta, które obecna władza przytacza na łamach lokalnej prasy GO 29.09. – 05.10.06r. są żenująco skromne, a wymienia się m.in.
2003r. Osiągnięcia medialne – typu Ostróda ma tytuł Letniej stolicy Warmii i Mazur oraz Ulubionej miejscowości wypoczynkowej.
2004r. Jako wydarzenie roku podaje się - Uroczyste przekazania obrazu „Napoleon użycza łask mieszkańcom Ostródy” do Muzeum.
Nie dodano tylko, że przekazanie obrazu nastąpiło z gabinetu burmistrza w którym wisiał od lipca 1992r. kiedy miasto przyjęło obraz od ofiarodawcy Państwa Freiwald.
Dalej wymienia się wydarzenia kulturalne, powstanie Największego Bębna Świata, trzydniowy festiwal regge, uzyskanie tytułu Letniej stolicy Warmii i Mazur...
Utworzenie w budynkach koszar szwalni firmy odzieżowej Caterina Collection, było rzeczywiście osiągnięciem gospodarczym tyle, że krótkotrwałym ( tworzonym na siłę ), bo zakład już nie istnieje.
2005 Osiągnięcia medialne, nowość Festiwal Ognia i Blus, Ostróda – gospodarzem Światowych Dni Turystyki, podpisanie umowy partnerskiej z miastem Neman na Litwie.
2006 Osiągnięcie medialne - uzyskanie przez miasto tytułu Diamentu Warmii i Mazur. Sprzedaż koszar.
Brak jest konkretnych działań wpływających na rozwój gospodarczy miasta.
Środki finansowe przeznaczone w budżecie miasta na inwestycje, nie są pomnażane o pozyskane dodatkowe dotacje lecz konsumowane.
Na przykład w 2006r. zaplanowano w budżecie – (biorąc pod uwagę rok 2006 jako rok kampanii wyborczej) remonty 10 chodników przyulicznych na kwotę 940 000zł,
remont lub wykonanie nawierzchni 7 ulic – na kwotę 1 756 000zł,
- bez jednej złotówki pozyskanej na dofinansowanie z innego źródła niż budżet miasta.
W budżecie miasta na rok 2006 zaplanowano wydatki inwestycyjne w kwocie 22 367 020zł,
w tym na rok budżetowy 2006 – kwota 8 303 820zł a 14 063 200zł na rok 2007 i 2008.
W kwocie 8 303 820zł na rok budżetowy 2006 z własnych środków z budżetu zaplanowano wydatki na inwestycje w wysokości 4 926 020zł i z kredytów na kwotę 3 377 800zł,
- bez pozyskania złotówki wsparcia z innego źródła poza budżetowego.
Taki sposób inwestowania środków publicznych, można nazwać bieżącym utrzymaniem i konserwacją mienia miasta, a nie inwestowaniem w rozwój miasta.
Czy tak ma być dalej !
Czy pozostaniemy w marazmie gospodarczym, czy ruszymy do przodu !
Zdecydują o tym wyborcy 12 listopada 2006r.
Niezależny Kandydat na Burmistrza miasta Ostróda
Lidia Dias