południowa obwodnica ostródy
Moderator: Jacek-P
południowa obwodnica ostródy
Czy ktoś wie jaki będzie dokladnie przebieg południowej obwodnica Ostródy, która ma połączyć drogę nr z 16 z drogą nr 7, omijając miasto ? Inwestycja planowana na 2014r.
http://www.gddkia.gov.pl/viewattach.php ... ac1ebc5c4d
http://www.gddkia.gov.pl/viewattach.php ... ac1ebc5c4d
Piotr
- kaczor
- gaduła
- Posty: 816
- Rejestracja: 2004-01-01, 23:52:35
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Ostróda
- Kontakt:
wiadomość użytkownika scorpion z 21.01 temat Własne mieszkanie w Ostródzie = luksus
"plany są takie ze obwodnica miałby byc poprowadzona mniej wiecej od miejscowosci Stanowo miedzy lasem a miescowoscią Samborowo dalej przez Wirwajdy do drogi 15 a od 15 (okolice Ornowa) do drogi nr 7/skrzyzowanie z 16 (okolice starego poligonu na Kajkowie miedzy dwoma jeziorami)"
"plany są takie ze obwodnica miałby byc poprowadzona mniej wiecej od miejscowosci Stanowo miedzy lasem a miescowoscią Samborowo dalej przez Wirwajdy do drogi 15 a od 15 (okolice Ornowa) do drogi nr 7/skrzyzowanie z 16 (okolice starego poligonu na Kajkowie miedzy dwoma jeziorami)"
-
- rozkręcający się
- Posty: 164
- Rejestracja: 2006-02-10, 07:21:45
- kaczor
- gaduła
- Posty: 816
- Rejestracja: 2004-01-01, 23:52:35
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Ostróda
- Kontakt:
obwodnica2
przebieg południowej obwodnicy Ostródy w ciagu DK16 od węzła "Górka" (S7 x DK16) do węzła "Ornowo" (DK15 x DK16)
pod linkiem
http://www.ugostroda.24.pl/download/dok ... a_nr16.pdf
pod linkiem
http://www.ugostroda.24.pl/download/dok ... a_nr16.pdf
- Respecta
- średnio gadatliwy
- Posty: 410
- Rejestracja: 2007-09-21, 15:05:26
- Gadu-Gadu: 11228942
- Kontakt:
Re: kiedy będzie obiecywany wiadukt?
podobno nie złe jazdy tak miały miejsce
wszyscy chcieli mieć obwodnicę ale nikt nie chciał mieć jej pod domem xD
jakieś gniazdowania żmij z przed 50 lat wyciągano jakieś gniazdowania bobrów
tylko orla bielika zabraklo
za niskie odszkodowania?
wartość sentymentalna nie jest brana pod uwagę ;P
wszyscy chcieli mieć obwodnicę ale nikt nie chciał mieć jej pod domem xD
jakieś gniazdowania żmij z przed 50 lat wyciągano jakieś gniazdowania bobrów
tylko orla bielika zabraklo
za niskie odszkodowania?
wartość sentymentalna nie jest brana pod uwagę ;P
"Nigdy nie dyskutuj z idiotą, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem"
"Heavy metal" - muzyka okrutna dla słuchacza. "Death metal" - muzyka śmiertelna dla słuchacza
"Heavy metal" - muzyka okrutna dla słuchacza. "Death metal" - muzyka śmiertelna dla słuchacza
- kaczor
- gaduła
- Posty: 816
- Rejestracja: 2004-01-01, 23:52:35
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Ostróda
- Kontakt:
Re: kiedy będzie obiecywany wiadukt?
prosze o przywrócenie do łask tematu "południowa obwodnica ostródy" i przeniesienie stąd odpowienich postów.
Obwodnica Ostródy w ciagu DK16 od węzła "Ornowo" (DK15 x DK16) do węzła "Górka" (S7 x DK16) i dalej do Starych Jabłonek będzie posiadała dwa pasy ruchu dla każdego kierunku. Będzie projektowana pod prędkość 100km/h. Przetarg planowany jest na IV kwartał 2009 a roboty na 2010-2011.
żródło: http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... tcount=445
Węzeł "Ornowo" połączy DK15 (w planach 2x2) z nowym przebiegiem DK16.
żródło: http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... tcount=445
Obwodnica Ostródy w ciagu DK16 od węzła "Ornowo" (DK15 x DK16) do węzła "Górka" (S7 x DK16) i dalej do Starych Jabłonek będzie posiadała dwa pasy ruchu dla każdego kierunku. Będzie projektowana pod prędkość 100km/h. Przetarg planowany jest na IV kwartał 2009 a roboty na 2010-2011.
żródło: http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... tcount=445
Węzeł "Ornowo" połączy DK15 (w planach 2x2) z nowym przebiegiem DK16.
żródło: http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... tcount=445
Re: południowa obwodnica ostródy
Profesjonalna Trasa Rowerowa – tuż obok WAS.
Niewiele jest w Polsce tras rowerowych o wymiarze europejskim, zapewniającym wszelkie walory i wymogi takiego obiektu wraz z rozliczną, towarzyszącą infrastrukturą.
Te stwierdzenia i wnioski wnoszę z bogatego doświadczenia na wielu drogach (trasach rowerowych) Europy i Polski. Ogląd tej sytuacji jest wielce niekorzystny w obszarze Polski Północnej, a więc także w bliskim sąsiedztwie miast takich jak Elbląg, Ostróda, Olsztynek. Oczywiście wielu się z tym nie zgodzi i będzie przytaczać rozliczne przykłady naturalnych i sztucznych ciągów komunikacyjnych, którymi poprowadzono trasy rowerowe. To także jest prawdą, aczkolwiek różne odmiany survivalu nie koniecznie muszą być rekreacja lub sportem.
Dajmy jednak pokój tym dywagacja i przejdźmy do meritum sprawy.
Od wielu lat zajmuje się tym zagadnieniem, od strony logistycznej, projektowej i prawnej. Przyznam, że z dość mizernym skutkiem, bo rezultat mych działań to tylko parę dokumentacji natury bardziej opisowo-logistycznej dotyczącej tego zagadnienia.
Od wielu lat także interesuje się zagadnieniami funkcjonowania kolei, która jest interesującym zagadnieniem w obrębie nieruchomości pozostających po zamkniętych i zlikwidowanych liniach dla potrzeb budowy tras rowerowych z prawdziwego zdarzenia.
Uważam, że godnym zagadnieniem do prześledzenia jest adaptacja nieistniejącej od 1945r. linii kolejowej (rozebranej przez Rosjan) Elbląg - Ostróda przez Myślice, Zalewo i Miłomłyn z racji pięknych terenów, przez które przechodzi i bliskości jezior oraz Kanału przed wojną nazywanego Oberlandzkim.
Nieruchomościami i budynkami, przez które ta linia przebiega nadal „administruje” PKP a ich areał jest od 1945 roku kompletnie niewykorzystany.
Podstawowe zalety tych nieruchomości do wykorzystania na trasy rowerowe to:
1. Utwardzona nawierzchnia,
2. uregulowana sytuacja prawna nieruchomości,
3. towarzysząca infrastruktura – budynki urządzenia itd...,
4. piękno terenów, przez które przebiegają i z którymi sąsiadują,
5. przebieg (w wielu przypadkach) na wzniesieniu (nasyp), które daje zupełnie inna perspektywę oglądu okolicy ,
6. możliwości stworzenia doskonałej bazy i infrastruktury w pobliżu (lub w) zabudowań i budowli położonych przy linii kolejowej.
Oczywiście są i problemy:
1. problem przejęcia nieruchomości od PKP,
2. problem utwardzenia i przyjęcia standardowej technologii utwardzenia właściwej trasy rowerowej,
3. problem budowy, naprawy, adaptacji istniejących lub zburzonych wiaduktów, mostów i estakad,
Z Ostródy – ciąg komunikacji rowerowej mógłby dalej prowadzić w kierunku Olsztynka, także rozebraną linią kolejową z odnogą na Pola Grunwaldzkie i dalej także zamkniętymi liniami w kierunku na Olsztyn, Ornetę, Lidzbark Warmiński, Kętrzyn z bogatą, dalszą perspektywą rozwoju.
Podstawową jednak sprawą takiego przedsięwzięcia jest materiał źródłowy, którego ja mogę się podjąć przegotowania (geodeta, obecnie - wiele lat praktyki w dziele zarządzania nieruchomościami) i wszelakich uzgodnień z możnymi tego świata.
Oczywiście tworzenie takiej dokumentacji dla samego faktu jej powstania jest bzdurą i dlatego szukam sprzymierzeńców i entuzjastów tworzenia tego typu przedsięwzięcia.
Zróbmy coś razem.
Wojciech Pawlak - Elbląg
Niewiele jest w Polsce tras rowerowych o wymiarze europejskim, zapewniającym wszelkie walory i wymogi takiego obiektu wraz z rozliczną, towarzyszącą infrastrukturą.
Te stwierdzenia i wnioski wnoszę z bogatego doświadczenia na wielu drogach (trasach rowerowych) Europy i Polski. Ogląd tej sytuacji jest wielce niekorzystny w obszarze Polski Północnej, a więc także w bliskim sąsiedztwie miast takich jak Elbląg, Ostróda, Olsztynek. Oczywiście wielu się z tym nie zgodzi i będzie przytaczać rozliczne przykłady naturalnych i sztucznych ciągów komunikacyjnych, którymi poprowadzono trasy rowerowe. To także jest prawdą, aczkolwiek różne odmiany survivalu nie koniecznie muszą być rekreacja lub sportem.
Dajmy jednak pokój tym dywagacja i przejdźmy do meritum sprawy.
Od wielu lat zajmuje się tym zagadnieniem, od strony logistycznej, projektowej i prawnej. Przyznam, że z dość mizernym skutkiem, bo rezultat mych działań to tylko parę dokumentacji natury bardziej opisowo-logistycznej dotyczącej tego zagadnienia.
Od wielu lat także interesuje się zagadnieniami funkcjonowania kolei, która jest interesującym zagadnieniem w obrębie nieruchomości pozostających po zamkniętych i zlikwidowanych liniach dla potrzeb budowy tras rowerowych z prawdziwego zdarzenia.
Uważam, że godnym zagadnieniem do prześledzenia jest adaptacja nieistniejącej od 1945r. linii kolejowej (rozebranej przez Rosjan) Elbląg - Ostróda przez Myślice, Zalewo i Miłomłyn z racji pięknych terenów, przez które przechodzi i bliskości jezior oraz Kanału przed wojną nazywanego Oberlandzkim.
Nieruchomościami i budynkami, przez które ta linia przebiega nadal „administruje” PKP a ich areał jest od 1945 roku kompletnie niewykorzystany.
Podstawowe zalety tych nieruchomości do wykorzystania na trasy rowerowe to:
1. Utwardzona nawierzchnia,
2. uregulowana sytuacja prawna nieruchomości,
3. towarzysząca infrastruktura – budynki urządzenia itd...,
4. piękno terenów, przez które przebiegają i z którymi sąsiadują,
5. przebieg (w wielu przypadkach) na wzniesieniu (nasyp), które daje zupełnie inna perspektywę oglądu okolicy ,
6. możliwości stworzenia doskonałej bazy i infrastruktury w pobliżu (lub w) zabudowań i budowli położonych przy linii kolejowej.
Oczywiście są i problemy:
1. problem przejęcia nieruchomości od PKP,
2. problem utwardzenia i przyjęcia standardowej technologii utwardzenia właściwej trasy rowerowej,
3. problem budowy, naprawy, adaptacji istniejących lub zburzonych wiaduktów, mostów i estakad,
Z Ostródy – ciąg komunikacji rowerowej mógłby dalej prowadzić w kierunku Olsztynka, także rozebraną linią kolejową z odnogą na Pola Grunwaldzkie i dalej także zamkniętymi liniami w kierunku na Olsztyn, Ornetę, Lidzbark Warmiński, Kętrzyn z bogatą, dalszą perspektywą rozwoju.
Podstawową jednak sprawą takiego przedsięwzięcia jest materiał źródłowy, którego ja mogę się podjąć przegotowania (geodeta, obecnie - wiele lat praktyki w dziele zarządzania nieruchomościami) i wszelakich uzgodnień z możnymi tego świata.
Oczywiście tworzenie takiej dokumentacji dla samego faktu jej powstania jest bzdurą i dlatego szukam sprzymierzeńców i entuzjastów tworzenia tego typu przedsięwzięcia.
Zróbmy coś razem.
Wojciech Pawlak - Elbląg
Re: południowa obwodnica ostródy
kaczor pisze:coraz bliżej
DŚU dla obwodnicy Ostródy
Czyli jak ma biec ta obwodnica? Co to znaczy wariant nr 1?
- kaczor
- gaduła
- Posty: 816
- Rejestracja: 2004-01-01, 23:52:35
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Ostróda
- Kontakt:
Re: południowa obwodnica ostródy
jak być nie zauważył to wyżej są mapki.
a wariant nr 1. dotyczy przebiegu drogi od "Ostróda Południe" do Starych Jabłonek, nowa trasa będzie biegła po staremu.
a były też plany by puścić ja estakadą nad Szelągiem Wielkim, czy też bliżej Idzbarka.
a wariant nr 1. dotyczy przebiegu drogi od "Ostróda Południe" do Starych Jabłonek, nowa trasa będzie biegła po staremu.
a były też plany by puścić ja estakadą nad Szelągiem Wielkim, czy też bliżej Idzbarka.
- kaczor
- gaduła
- Posty: 816
- Rejestracja: 2004-01-01, 23:52:35
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Ostróda
- Kontakt:
Re: południowa obwodnica ostródy
uzupełniona strona dotycząca S7 Miłomłyn - Ostróda - Olsztynek wraz z obowodnicą Ostródy w ciągu DK16 na odcinku Ornowo - Stare Jabłonki
http://www.s-7.pl/
- mapy z propowanymi wariantami
- mapy z wybranymi wariantami
- aktualności
http://www.s-7.pl/
- mapy z propowanymi wariantami
- mapy z wybranymi wariantami
- aktualności