Po 17 latach definitywnie zamykamy Forum Online. Formuła została wyczerpana. Wiedząc, jak cenne jest to źródło informacji o historii naszego miasta pozostawiamy forum w trybie do odczytu. Choć rejestracja i publikowania zostały wyłączone, nadal możecie przeglądać wpisy. Przy tej okazji Serdecznie Dziękujemy wszystkim osobom, które przez lata udzielały się na forum i moderowały działy.
Czy ktoś wie jaki będzie dokladnie przebieg południowej obwodnica Ostródy, która ma połączyć drogę nr z 16 z drogą nr 7, omijając miasto ? Inwestycja planowana na 2014r.
wiadomość użytkownika scorpion z 21.01 temat Własne mieszkanie w Ostródzie = luksus
"plany są takie ze obwodnica miałby byc poprowadzona mniej wiecej od miejscowosci Stanowo miedzy lasem a miescowoscią Samborowo dalej przez Wirwajdy do drogi 15 a od 15 (okolice Ornowa) do drogi nr 7/skrzyzowanie z 16 (okolice starego poligonu na Kajkowie miedzy dwoma jeziorami)"
Plany GDDKiA sa trochę inne - jeśli chodzi o termin. Z tego co wiem budowa obwodnicy może się rozpocząć wcześniej nawet w 2010/11 roku. Jej dokładny przebieg też nie jest jeszcze znany.
podobno nie złe jazdy tak miały miejsce
wszyscy chcieli mieć obwodnicę ale nikt nie chciał mieć jej pod domem xD
jakieś gniazdowania żmij z przed 50 lat wyciągano jakieś gniazdowania bobrów
tylko orla bielika zabraklo
za niskie odszkodowania?
wartość sentymentalna nie jest brana pod uwagę ;P
"Nigdy nie dyskutuj z idiotą, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem"
"Heavy metal" - muzyka okrutna dla słuchacza. "Death metal" - muzyka śmiertelna dla słuchacza
prosze o przywrócenie do łask tematu "południowa obwodnica ostródy" i przeniesienie stąd odpowienich postów.
Obwodnica Ostródy w ciagu DK16 od węzła "Ornowo" (DK15 x DK16) do węzła "Górka" (S7 x DK16) i dalej do Starych Jabłonek będzie posiadała dwa pasy ruchu dla każdego kierunku. Będzie projektowana pod prędkość 100km/h. Przetarg planowany jest na IV kwartał 2009 a roboty na 2010-2011.
Niewiele jest w Polsce tras rowerowych o wymiarze europejskim, zapewniającym wszelkie walory i wymogi takiego obiektu wraz z rozliczną, towarzyszącą infrastrukturą.
Te stwierdzenia i wnioski wnoszę z bogatego doświadczenia na wielu drogach (trasach rowerowych) Europy i Polski. Ogląd tej sytuacji jest wielce niekorzystny w obszarze Polski Północnej, a więc także w bliskim sąsiedztwie miast takich jak Elbląg, Ostróda, Olsztynek. Oczywiście wielu się z tym nie zgodzi i będzie przytaczać rozliczne przykłady naturalnych i sztucznych ciągów komunikacyjnych, którymi poprowadzono trasy rowerowe. To także jest prawdą, aczkolwiek różne odmiany survivalu nie koniecznie muszą być rekreacja lub sportem.
Dajmy jednak pokój tym dywagacja i przejdźmy do meritum sprawy.
Od wielu lat zajmuje się tym zagadnieniem, od strony logistycznej, projektowej i prawnej. Przyznam, że z dość mizernym skutkiem, bo rezultat mych działań to tylko parę dokumentacji natury bardziej opisowo-logistycznej dotyczącej tego zagadnienia.
Od wielu lat także interesuje się zagadnieniami funkcjonowania kolei, która jest interesującym zagadnieniem w obrębie nieruchomości pozostających po zamkniętych i zlikwidowanych liniach dla potrzeb budowy tras rowerowych z prawdziwego zdarzenia.
Uważam, że godnym zagadnieniem do prześledzenia jest adaptacja nieistniejącej od 1945r. linii kolejowej (rozebranej przez Rosjan) Elbląg - Ostróda przez Myślice, Zalewo i Miłomłyn z racji pięknych terenów, przez które przechodzi i bliskości jezior oraz Kanału przed wojną nazywanego Oberlandzkim.
Nieruchomościami i budynkami, przez które ta linia przebiega nadal „administruje” PKP a ich areał jest od 1945 roku kompletnie niewykorzystany.
Podstawowe zalety tych nieruchomości do wykorzystania na trasy rowerowe to:
1. Utwardzona nawierzchnia,
2. uregulowana sytuacja prawna nieruchomości,
3. towarzysząca infrastruktura – budynki urządzenia itd...,
4. piękno terenów, przez które przebiegają i z którymi sąsiadują,
5. przebieg (w wielu przypadkach) na wzniesieniu (nasyp), które daje zupełnie inna perspektywę oglądu okolicy ,
6. możliwości stworzenia doskonałej bazy i infrastruktury w pobliżu (lub w) zabudowań i budowli położonych przy linii kolejowej.
Oczywiście są i problemy:
1. problem przejęcia nieruchomości od PKP,
2. problem utwardzenia i przyjęcia standardowej technologii utwardzenia właściwej trasy rowerowej,
3. problem budowy, naprawy, adaptacji istniejących lub zburzonych wiaduktów, mostów i estakad,
Z Ostródy – ciąg komunikacji rowerowej mógłby dalej prowadzić w kierunku Olsztynka, także rozebraną linią kolejową z odnogą na Pola Grunwaldzkie i dalej także zamkniętymi liniami w kierunku na Olsztyn, Ornetę, Lidzbark Warmiński, Kętrzyn z bogatą, dalszą perspektywą rozwoju.
Podstawową jednak sprawą takiego przedsięwzięcia jest materiał źródłowy, którego ja mogę się podjąć przegotowania (geodeta, obecnie - wiele lat praktyki w dziele zarządzania nieruchomościami) i wszelakich uzgodnień z możnymi tego świata.
Oczywiście tworzenie takiej dokumentacji dla samego faktu jej powstania jest bzdurą i dlatego szukam sprzymierzeńców i entuzjastów tworzenia tego typu przedsięwzięcia.
Po 17 latach definitywnie zamykamy Forum Online. Formuła została wyczerpana. Wiedząc, jak cenne jest to źródło informacji o historii naszego miasta pozostawiamy forum w trybie do odczytu. Choć rejestracja i publikowania zostały wyłączone, nadal możecie przeglądać wpisy.
Przy tej okazji Serdecznie Dziękujemy wszystkim osobom, które przez lata udzielały się na forum i moderowały działy.