Tory

Moderator: Jacek-P

Awatar użytkownika
kaczy93
rozkręcający się
rozkręcający się
Posty: 194
Rejestracja: 2006-12-06, 13:34:00
Gadu-Gadu: 0
Lokalizacja: Ostróda
Kontakt:

Tory

Post autor: kaczy93 »

Drogowcy ulżą kierowcom przejeżdżającym przez środkowy przejazd kolejowy w Ostródzie. Za rok zmienią się obowiązujące tam teraz zasady ruchu. Inaczej pojedziemy też sąsiednimi ulicami.

Nie ma kierowcy w Ostródzie, który nie klnie chcąc przejechać z jednej części miasta na drugą. Ruch skutecznie blokują przejazdy kolejowe, zwłaszcza ten łączący ulice Czarnieckiego i Mickiewicza. Wiadukt, którego temat jak bumerang powraca przy okazji wyborów, na razie pozostaje tylko w sferze marzeń. Jak się jednak okazuje drogowcy znaleźli sposób, by chociaż w części ułatwić życie wszystkim zmotoryzowanym mieszkańcom i turystom. Ruch na pierwszym i drugim przejeździe kolejowym zostanie całkowicie zreorganizowany. Już za rok na odcinku między nimi będą obowiązywać zasady podobne do tych, jakie są stosowane na rondach.

- Jadąc w stronę przejazdu ulicą Czarnieckiego samochody będą mogły skręcić tylko w ulice Kolejową, Mickiewicza, bądź Słowackiego - wyjaśnia szczegóły Grzegorz Socha, naczelnik Wydziału Inwestycji i Gospodarki Komunalnej Urzędu Miejskiego w Ostródzie.

Chcąc jechać z powrotem kierowcy będą musieli nadłożyć drogi. Z ul. Mickiewicza wjadą w ul. Słowackiego, potem na pierwszy przejazd, a następnie w ul. 11 Listopada i w górę ul. Czarnieckiego. To jednak nie koniec zmian. Aż do zamku zostanie wydłużony dodatkowy pas ruchy na ul. Mickiewicza (tzw. lewoskręt-red.), który teraz zaczyna się na wysokości banku.

- Ale coś za coś - dodaje Socha. - Konieczne będzie poszerzenie jezdni i tym samym likwidacja kilku zatoczek parkingowych. A jadąc do przejazdu, nie będziemy mogli skręcić w ulicę Słowackiego.

Planowane zmiany dotkną także samych rogatek. Zlikwidowane zostanie przejście dla pieszych vis a vis hotelu i przeniesione, wraz ze szlabanami, bliżej budki dróżnika.

- Dzięki takiemu prostemu rozwiązaniu samochody będą płynnie przejeżdżać przez tory - kwituje krótko naczelnik.

Przebudowane zostanie też newralgiczne skrzyżowanie ul. Czarnieckiego i Jana Pawła II. Zamontowana zostanie tam sygnalizacja świetlna zsynchronizowana z opuszczanymi szlabanami na przejeździe kolejowym. Cała inwestycja będzie kosztować 3 mln. zł. Połowę tej kwoty wyłożą solidarnie dwa samorządy - po 750 tys. zł powiat, jako właściciel dróg i miasto będące ich administratorem. Resztę dołoży ministerstwo transportu z programu "Likwidacja miejsc niebezpiecznych na drogach".

Mariusz Kłokocki
...i tyle miałem do powiedzenia... :P
Awatar użytkownika
DarioLee
średnio gadatliwy
średnio gadatliwy
Posty: 387
Rejestracja: 2004-05-13, 22:59:43
Gadu-Gadu: 0
Lokalizacja: niestety Ostróda :/
Kontakt:

Post autor: DarioLee »

I sprawa wiaduktu juz szybko nie wroci po takiej przebudowie. Bo 3mln zl nie wydaje sie co kilka lat u nas w miescie na drogi.
Skoro przejscie przeniosna na druga strone ulicy to teraz korek bedzie sie tworzyl dla tych co jada w gore miasta, tj. czarnieckiego.
Awatar użytkownika
kaczor
gaduła
gaduła
Posty: 816
Rejestracja: 2004-01-01, 23:52:35
Gadu-Gadu: 0
Lokalizacja: Ostróda
Kontakt:

Post autor: kaczor »

jakoś tego nie widze ;). noo i to dopiero za rok !! a czemu już nie na wiosne ??
zlikwidować tą kładke dla pieszych nad torami i zrobić przejście podziemne dla pieszych pod torami.
Awatar użytkownika
DarioLee
średnio gadatliwy
średnio gadatliwy
Posty: 387
Rejestracja: 2004-05-13, 22:59:43
Gadu-Gadu: 0
Lokalizacja: niestety Ostróda :/
Kontakt:

Post autor: DarioLee »

Chyba pozostaje nam tylko czekac az PKP upadnie i wejda koleje niemieckie badz francuskie na nasze tory wtedy moze uda sie cos zrobic z przejazdami.
mmgg
rozkręcający się
rozkręcający się
Posty: 212
Rejestracja: 2004-10-04, 13:45:30

Re: Tory

Post autor: mmgg »

Planowane zmiany dotkną także samych rogatek. Zlikwidowane zostanie przejście dla pieszych vis a vis hotelu i przeniesione, wraz ze szlabanami, bliżej budki dróżnika.

- Dzięki takiemu prostemu rozwiązaniu samochody będą płynnie przejeżdżać przez tory - kwituje krótko naczelnik [/quote]

to teraz pieszy będzie musiał przejść ulicą Słowackiego , przejść przez tory dalej przejść przez ul. 11listopada i Czarneckiego to jest udogodnienie ??
teraz autobus lini nr3 będzie 2razy przejeżdzał przez tory?
Awatar użytkownika
kaczor
gaduła
gaduła
Posty: 816
Rejestracja: 2004-01-01, 23:52:35
Gadu-Gadu: 0
Lokalizacja: Ostróda
Kontakt:

Post autor: kaczor »

a czemu czekać na DB ?? może wystarczy zmienić system podziału kosztów utrzymania przejazdów, oznakowania itp. dziś za przejazdy i oznaczenie (św. Andrzej) płaci zarządca kolei, a np w Niemczech za utrzymanie przejazdów i oznakowanie dzieli się sprawiedliwie koszty na:
1/3 Zarząd Kolei,
1/3 Zarząd Drogi
1/3 Samorząd, na którego terenie jest przejazd.
Awatar użytkownika
DarioLee
średnio gadatliwy
średnio gadatliwy
Posty: 387
Rejestracja: 2004-05-13, 22:59:43
Gadu-Gadu: 0
Lokalizacja: niestety Ostróda :/
Kontakt:

Post autor: DarioLee »

W Polsce zeby cos wybudowac trzeba najpierw gadac, gadac i gadac a jak juz sie ustali ze cos trzeba zrobic to wtedy wystepuje jakis problem i zaczyna sie wszystko od nowa.
A z reszta to reorganizacja tego wszystkiego w miescie i tak nie rozwiazuje najwazniejszego problemu. Jak widze ze na przejezdzie stoi karetka, straz itp na sygnale to az sie we mnie gotuje, ze przez jakis idiotow, ktorzy nie moga wypracowac odpowiedniego planu zagospodarowania przejazdow, ktos moze stracic zycie albo swoj dobytek.
Co to za problem oglosic konkurs na rozwiazanie sprawy przejazdow ? Szkoda miastu 50tys na nagrody ? Wiecej i tak jest marnotrawione w taki czy inny sposob. Niby burmistrz z wyzszym wyksztalceniem ale zachowanie ma gimnazjalisty.
Awatar użytkownika
DJ_Zbycho
początkujący
początkujący
Posty: 53
Rejestracja: 2004-05-15, 10:38:12
Gadu-Gadu: 8736988
Lokalizacja: z czata
Kontakt:

Post autor: DJ_Zbycho »

DarioLee pisze: Co to za problem oglosic konkurs na rozwiazanie sprawy przejazdow ? Szkoda miastu 50tys na nagrody ? Wiecej i tak jest marnotrawione w taki czy inny sposob. .
DarioLee problem nie w ogłoszeniu konkursu bo takich konkursów i planów na przebudowę przejazdu w archiwum UM jest stos tylko jak zwykle problem tkwi w tym że nie ma komu zarządzić i zezwolic na przebudowę tego terenu, a problem przejazdów jak Ostróda Ostródą jest i pewnie jeszcze będzie po wsze czasy, nie wiem kto i ile jeszcze kasy musi na tym zarobic, ale czas już skończyć temat przebudowy i zacząć działać . Rondo, hehe trochę mi to Iławę przypomina, jak niema co zrobić ze skrzyżowaniem to robimy rondo i w taki oto piekny sposób Iława słynie z największej ilości Rond w mieście, ciekawe kiedy ją dogonimy w tej kwestii.
ostrodzianka
początkujący
początkujący
Posty: 63
Rejestracja: 2006-11-02, 08:24:25

Post autor: ostrodzianka »

Ja jednak wolę jeździć po rondzie niż stać na 2 stopach jak to było kiedyś. Teraz nawet przy dużym natężeniu ruchu, łatwiej przejechac to skrzyżowanie. Niestety brakuje tam jeszcze pasu do skrętu w lewo.
A co do samej zmiany organizacji ruchu, która ma nastąpić za rok :) nie wydaje mi się że jest to tak do końca dobre rozwiązanie. Właściwie chyba niewiele ono zmieni. Jak zamkną przejazd to i tak zawsze gdzieś w korku będziemy stać. A w tym wszystkim zabiorą jeszcze miejsca do parkowania, których niestety w Ostródzie zaczyna baaaaardzo brakować.
Mam tylko nadzieję, że w całym tym projekcie uwzględniono również naprawę a właściwie remont (bo naprawa tu już nic nie pomoże) nawierzchni na samych przejazdach kolejowych.
skromniś
początkujący
początkujący
Posty: 2
Rejestracja: 2006-12-13, 14:58:18

Post autor: skromniś »

uważam że powstanie ronda jest lepszym rozwiązaniem niż to co się dzieje teraz. Sam dojeżdzam do pracy codziennie i wiem co to znaczy wyjeżdżać z Listopada w kierunku Gdańska. A w godzinach popołudniowych jest to bardzo trudne (jak się nie wepchasz to nie wjedziesz, chyba, że ktoś zyczliwy Cię wpuści, ale to się bardzo rzadko zdarza). Tak więc proponuję nie narzekać. Szkoda tylko,że tak późno się zdecydowano na kroki w tym kierunku. Nie zapowiada się by w najbliższych latach powstał wiadukt nad torami więc cieszę się z tego co jest. Pozdrawiam :D
Awatar użytkownika
kaczor
gaduła
gaduła
Posty: 816
Rejestracja: 2004-01-01, 23:52:35
Gadu-Gadu: 0
Lokalizacja: Ostróda
Kontakt:

Post autor: kaczor »

co do parkingu to może jakiś wybudować ?? jakiś pietrowy albo podziemny no i płatny np 1zł za godzinke.
ostrodzianka
początkujący
początkujący
Posty: 63
Rejestracja: 2006-11-02, 08:24:25

Post autor: ostrodzianka »

No, no, dobry pomysł z tym parkingiem, pytanie tylko gdzie? Miejsca niestety w centrum nie za dużo.
Tylko zeta za godz.:) jak na chwilę to ok ale na dłużej, albo codziennie to można z torbami pójść.
Awatar użytkownika
kaczor
gaduła
gaduła
Posty: 816
Rejestracja: 2004-01-01, 23:52:35
Gadu-Gadu: 0
Lokalizacja: Ostróda
Kontakt:

Post autor: kaczor »

może gdzieś w koszarach by sie miejsce znalazło. w centrum to wogóle nie ma gdzie parkować. może też przy Zatoce na czarnieckiego ??
Awatar użytkownika
DarioLee
średnio gadatliwy
średnio gadatliwy
Posty: 387
Rejestracja: 2004-05-13, 22:59:43
Gadu-Gadu: 0
Lokalizacja: niestety Ostróda :/
Kontakt:

Post autor: DarioLee »

Najlepsza lokalizacja to bylby parking przed basenem tylko teraz to watpie zeby cos takiego zrobili bo w koncu dopiero co uporzadkowali ten teren.
sen
średnio gadatliwy
średnio gadatliwy
Posty: 250
Rejestracja: 2004-01-22, 10:17:40

Post autor: sen »

Jedyne sensowne miejsce na parking to teren firmy Galon, poniżej Wyspiańskiego, ale przy totalnie idiotycznej wyprzedaży przez miasto wszelkich strategicznych terenów miejskich, to wyłącznie teoretyczna propozycja. A co do uporządkowania dawnego placu Wolności (przed basenem i kerfurem) to chyba przejęzyczenie albo nieporozumienie. Takiego burdelu i chaosu to dawno nie widziałem: brak jakiegokolwiek ciągu pieszego, plac-pustynia, bez jakiegokolwiek gazonu lub skweru - kolejna zmarnowana strategiczna miejska parcela. Czekamy na nowe propozycje w serialu "Co by tu jeszcze spieprzyć w Ostródzie?"[/i]
Piotr
początkujący
początkujący
Posty: 10
Rejestracja: 2007-01-06, 12:34:27
Gadu-Gadu: 0
Lokalizacja: Ostróda

Tory

Post autor: Piotr »

Witam wszystkich !

Po pierwsze, główny problem - przejazd przez tory pozostanie.

Co prawda wyeliminuje się przejście dla pieszych za przejazdem ale główny ruch pieszych - zejście przy kościele do ul. Mickiewicza, zostanie skierowany na przejście najpierw przez Czarnieckiego, dalej na przejście przez 11 Listopada i dalej na przejście Słowackiego. To tylko pogorszy sytuację, dla samochodów które będą jechały od ul. Mickiewicza. Dla tych zjeżdżających z góry, praktycznie niczego nie zmieni.
Moim zdaniem tak inwestycja to tylko strata pieniędzy

...a mnie marzy się inne rozwiązanie, żadne "niby rondo", ani nawet wiadukt, tylko tunel kolejowy. Pociąg wjeżdżałby gdzieś w okolicach pierwszego przejazdu (patrząc z kierunku Olsztyna) pod ziemię i wyjeżdżał by gdzieś za środkowym przejazdem. Pomijając kwestię kosztów nie wiem na ile jest to technicznie możliwe. Może byłaby potrzeba obniżenia peronów na stacji. Skończyłyby się problemy dla kierowców. Zlikwidowano by tą szpetną kładkę nad torami. Powstałby wolny, atrakcyjny pas ziemi pod inwestycje. Powstałby nowy ciąg komunikacyjny dla pieszych, łączący obie części miasta przez schody w dół od ul. Sienkiewicza, przy Kościele Metodystów. :-D
Piotr
Awatar użytkownika
kaczor
gaduła
gaduła
Posty: 816
Rejestracja: 2004-01-01, 23:52:35
Gadu-Gadu: 0
Lokalizacja: Ostróda
Kontakt:

Post autor: kaczor »

a skąd kasa na taką inwestycje ?? PKP napewno by nie dało kasy na taki cel !! żeby zniknął problem z przejściem dla pieszych to trzeba zrobić przejście dla pieszych pod ziemią. zaczynało by się zaraz jak kończą się sklepy przy kancelari parafialnej a kończył by się przy nabrzeżu jeziora. podobe cudo jest np. w Sopocie pod 6 pasmową jezdnią. są tam jakieś sklepiki z prasą itp. no i jest winda dla niepełnosprawnych czy dla matek z wózkami.

taką inwsetycją burmistrz mógłby się chwalić na całe województwo a nie basene na ktory nie wyłorzył kasy.
przekleta
początkujący
początkujący
Posty: 79
Rejestracja: 2006-04-30, 13:35:43

Nie da rady????

Post autor: przekleta »

To ja już pisałam wcześniej o tym tunelu dla pociągu. Jeśli by zlikwidować tory, a wzdłuż pod ziemią puścić tunel to sprawa raz na zawsze załatwiona. Tylko trzeba pomyśleć. Niech Nochal uzna to za priorytet. Jak kłamstwem wygrał, to przynajmniej niech coś dla tego miasta zainicjuje. Jak na razie to tylko wszystko partoli. Jestem przekonana że wartość odzyskanych działek nad tunelem pokryła by co najmniej 50% kosztów projektu. Niech przynajmniej miasto zainwestuje 5 tyś zł. czy tam ile, żeby jakaś firma im napisała wniosek o fundusze strukturalne na ten projekt, niech nawet poudawają że coś próbują. To powinien być zawsze punkt 1 na każdej sesji Rady Miasta. Sprawozdanie Burmistrza dla Rady co pan burmistrz zrobił między sesjami żeby rozwiązać najistotniejszy, najważniejszy i nabrzmiały - problem torów w mieście. Ale nie, zaraz odezwie się kakofonia patałachów że to nie możliwe i nie da rady. Kiedyś latanie było niemożliwe. Myślę że rzeczywiście to tandem Dąbrowski i Nosewicz zajmuje się w tym mieście co by tu jeszcze spartolić, albo czego by tu jeszcze nie zrobić żeby nie było za dobrze.
Awatar użytkownika
kaczor
gaduła
gaduła
Posty: 816
Rejestracja: 2004-01-01, 23:52:35
Gadu-Gadu: 0
Lokalizacja: Ostróda
Kontakt:

Post autor: kaczor »

wiesz jakie to są koszty ?? sam projekt wykonają no i co ?? a kasa na zrealizowanie go ?? ta UE ale przecierz te xx % całej kwoty trzeba mieć na cel bo inaczej lipa. nie mają kilku milionów na remont dróg a zaraz wytrzasną kilkanaście mln na tunel;) to nie możliwe w tym mieście. ekipa rządząca nie potrafia przez 1 swoją kadencje pozyskać jakiej kolwiek kasy. a teraz im sie uda i to na taką inwestycje !! toć to będzie XX MLN jak nie więcej.
Awatar użytkownika
DarioLee
średnio gadatliwy
średnio gadatliwy
Posty: 387
Rejestracja: 2004-05-13, 22:59:43
Gadu-Gadu: 0
Lokalizacja: niestety Ostróda :/
Kontakt:

Post autor: DarioLee »

Tunel albo wiadukt moze bedzie ale nie za kadencji "gimnazjalistow". W koncu ktos sie wkurzy i cos z tym zrobi ale narazie to najwazniejsze zeby portfel sobie zapelnic.
japa
średnio gadatliwy
średnio gadatliwy
Posty: 460
Rejestracja: 2006-07-17, 11:35:46

Post autor: japa »

Poczytałem sobie posty w tym temacie - ludzie to co piszecie jest straszne, a tłumaczenie pana naczelnika (ale niewiem - czy tego ze stacji PKP?) przypomina mi scenę z filmu "Poszukiwany Poszukiwana", jak Jurek Dobrowolski grający rolę urzędnika, wypisz wymaluj takiego jak z naszego podwórka, przekłada na makiecie osiedla jezioro i mówi a "jezioro przesuniemy tutaj". Weźcie się panowie do roboty, jesteście wszakze specjalistami od pieniędzy z Unii, "tyle kasy burmistrz pozyskał w zeszłej kadencji" a nie potraficie tych kilku złotych znaleźć na tunel lub wiadukt, lub działajcie dalej z pomysłami rodem z PRLu, "reorganizacja ruchu" hehehee dobre .

Też jestem zdania jak kolega wyżej, że ukośny dwukierunkowy tunel pod torami (ale nie dla Tirów, ktore niech śmigają sobie obwodnicą) od strony ul. 11 Listopada w kierunku ul. Mickiewicza, z wylotem tuż przy hotelu Promenada byłby najlepszym rozwiązaniem.

Jakie więc możemy mieć przszkody:
1. najpierw trzeba mieć wyobraźnię
2. trzeba chciec i umieć pozykiwac pieniądze na inwestycje z zewnątrz patrz programy z Unii, kontrakty wojewódzkie
3. no i właściciel hotelu się może sie na to nie zgodzić.

"Bo kto tu rządzi w tym mieście..."

No własnie kto - w każdym miescie do 50.000 rządzi burmistrz, więc nie powinno być problemów bo przecież
Ad. 1. ma wyobraźnię i to bardzo duuuuuuuużą
Ad. 2. "w zeszłych latach pozyskał duuuuuuużo pieniążków i inwestycje były takie np. basen albo kerful"
Ad. 3. Ale czy musi?

pozdrawiam

P.S. w sumie jakby nie było takich fajnych pomysłów to oczym by tu pisac na tym forum
japa
średnio gadatliwy
średnio gadatliwy
Posty: 460
Rejestracja: 2006-07-17, 11:35:46

Post autor: japa »

aha i jeszcze jedno dość ważne - będzie tunel dwóch dróżników straci pracę..., a jak przesuniemy kładkę to mamy dwa etaty w cały :-P m
Awatar użytkownika
OSTVegeta
początkujący
początkujący
Posty: 2
Rejestracja: 2007-02-27, 19:49:54

Post autor: OSTVegeta »

Chciałbym poruszyć temat proponowanego tu tunelu i odrazu go rozwiać. Już od kilku lat drogowcy rozważali przekopanie się pod środkowym przejazem i puszczenie tam drogi. Ale... właśnie. Dziwie się, że jeszcze nikt z was tego nie zauważył, że jest tam JEZIORO. Tak jezioro, które może powodować bezustannę nasiąkanie oraz zalewanie tunelu podczas (nie tylko) ulewnej pogody. Chyba dlatego w urzędzie miasta leży projekt budowy wiaduktu nad przejazdem koło Ogólniaka. Oczywiście jak tu już wspomniano, brakuje pieniędzy oraz chęci na pozyskanie funduszy strukturalnych.
Osobiście opowiadam się za innym rozwiązaniem czyli umieszczeniem Torów na filarach i przęsłach ponad 2 przejazdami. Oczywiście z filarów i przęseł można zrezygnować i po prostu usypać potrzebą ilość ziemi.
Wiem, że ktoś może zarzucić mi, że kąt zjazdu pociągu między Trzecim przejazdem (koło słowackiego) a Stacją byłby za ostry. Dlatego po prostu bym go wtedy zlikwidował a perony na stacji zawsze można trochę przesunąć.
Pozostaje oczywiście kwestia funduszy na które musiało by wyłożyć
a) Miasto.
b) PKP - Alias spółk, która zarządza trakcją.
c) z dobrze napisanym projektem - UE.
Awatar użytkownika
Tytus Andronikus
średnio gadatliwy
średnio gadatliwy
Posty: 496
Rejestracja: 2003-12-30, 01:07:19
Gadu-Gadu: 997
Lokalizacja: Kolonia Ostródzka - Anglia
Kontakt:

..........

Post autor: Tytus Andronikus »

........jak Pan taki spostrzegawczy, to powiedz mi Pan dlaczego nie zalewa "Inferno" które leży dosłownie bliżej jeziora i niżej od przejazdu .....
Obrazek
sen
średnio gadatliwy
średnio gadatliwy
Posty: 250
Rejestracja: 2004-01-22, 10:17:40

odp.

Post autor: sen »

Wytłumaczenie jest proste: Inferno leży w warstwach geologicznych terasy nadzalewowej niecki Jeziora Drwęckiego, tory zaś u podstawy skarpy wysoczyzny ul. Czarnieckiego, zbudowanej z glin zwałowych, pod warstwami której znajdują się źródła podskórne, które przed wojną były ujęte w kanały, a po wojnie zostały rozchrzanione, skutkim czego powstało coś na kształt kurzawki uniemożliwijącej przekopanie tunelu kolejowego (vide - zalewanie przejścia podziemnego na dworcu). Ale z drugiej strony jest to pomysł na kolejna atrakcję turystyczną tego supermiasta: przekopać kanał, zainstalować gondole i na odcinku między przejazdami aż do dworca kolejowego niech pociągi płyną po wodzie :P W końcu statki w Ostródzie pływają po trawie, to pociągi mogą pływać gondoalmi, no nie ? :lol:
Zablokowany