Strona 1 z 1

południowa obwodnica ostródy

: 2007-03-02, 21:42:20
autor: Piotr
Czy ktoś wie jaki będzie dokladnie przebieg południowej obwodnica Ostródy, która ma połączyć drogę nr z 16 z drogą nr 7, omijając miasto ??? Inwestycja planowana na 2014r.

http://www.gddkia.gov.pl/viewattach.php ... ac1ebc5c4d

:hmmm:

: 2007-03-02, 23:06:43
autor: kaczor
wiadomość użytkownika scorpion z 21.01 temat Własne mieszkanie w Ostródzie = luksus

"plany są takie ze obwodnica miałby byc poprowadzona mniej wiecej od miejscowosci Stanowo miedzy lasem a miescowoscią Samborowo dalej przez Wirwajdy do drogi 15 a od 15 (okolice Ornowa) do drogi nr 7/skrzyzowanie z 16 (okolice starego poligonu na Kajkowie miedzy dwoma jeziorami)"

: 2007-03-03, 13:42:32
autor: jaś wędrowniczek
Plany GDDKiA sa trochę inne - jeśli chodzi o termin. Z tego co wiem budowa obwodnicy może się rozpocząć wcześniej nawet w 2010/11 roku. Jej dokładny przebieg też nie jest jeszcze znany.

obwodnica2

: 2009-03-26, 11:09:25
autor: kaczor
przebieg południowej obwodnicy Ostródy w ciagu DK16 od węzła "Górka" (S7 x DK16) do węzła "Ornowo" (DK15 x DK16)

pod linkiem
http://www.ugostroda.24.pl/download/dok ... a_nr16.pdf

Re: kiedy będzie obiecywany wiadukt?

: 2009-03-26, 14:41:51
autor: Respecta
podobno nie złe jazdy tak miały miejsce :twisted:
wszyscy chcieli mieć obwodnicę ale nikt nie chciał mieć jej pod domem xD
jakieś gniazdowania żmij z przed 50 lat wyciągano jakieś gniazdowania bobrów :brawo:
tylko orla bielika zabraklo :roll:

za niskie odszkodowania?
wartość sentymentalna nie jest brana pod uwagę ;P
:twisted: :twisted: :twisted:

Re: kiedy będzie obiecywany wiadukt?

: 2009-03-29, 22:57:36
autor: kaczor
prosze o przywrócenie do łask tematu "południowa obwodnica ostródy" i przeniesienie stąd odpowienich postów.

Obwodnica Ostródy w ciagu DK16 od węzła "Ornowo" (DK15 x DK16) do węzła "Górka" (S7 x DK16) i dalej do Starych Jabłonek będzie posiadała dwa pasy ruchu dla każdego kierunku. Będzie projektowana pod prędkość 100km/h. Przetarg planowany jest na IV kwartał 2009 a roboty na 2010-2011.

Obrazek
żródło: http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... tcount=445

Węzeł "Ornowo" połączy DK15 (w planach 2x2) z nowym przebiegiem DK16.
Obrazek
żródło: http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... tcount=445

Re: południowa obwodnica ostródy

: 2009-12-01, 16:49:24
autor: kaczor

Re: południowa obwodnica ostródy

: 2009-12-01, 17:20:19
autor: wpawlak
Profesjonalna Trasa Rowerowa – tuż obok WAS.

Niewiele jest w Polsce tras rowerowych o wymiarze europejskim, zapewniającym wszelkie walory i wymogi takiego obiektu wraz z rozliczną, towarzyszącą infrastrukturą.
Te stwierdzenia i wnioski wnoszę z bogatego doświadczenia na wielu drogach (trasach rowerowych) Europy i Polski. Ogląd tej sytuacji jest wielce niekorzystny w obszarze Polski Północnej, a więc także w bliskim sąsiedztwie miast takich jak Elbląg, Ostróda, Olsztynek. Oczywiście wielu się z tym nie zgodzi i będzie przytaczać rozliczne przykłady naturalnych i sztucznych ciągów komunikacyjnych, którymi poprowadzono trasy rowerowe. To także jest prawdą, aczkolwiek różne odmiany survivalu nie koniecznie muszą być rekreacja lub sportem.
Dajmy jednak pokój tym dywagacja i przejdźmy do meritum sprawy.
Od wielu lat zajmuje się tym zagadnieniem, od strony logistycznej, projektowej i prawnej. Przyznam, że z dość mizernym skutkiem, bo rezultat mych działań to tylko parę dokumentacji natury bardziej opisowo-logistycznej dotyczącej tego zagadnienia.

Od wielu lat także interesuje się zagadnieniami funkcjonowania kolei, która jest interesującym zagadnieniem w obrębie nieruchomości pozostających po zamkniętych i zlikwidowanych liniach dla potrzeb budowy tras rowerowych z prawdziwego zdarzenia.

Uważam, że godnym zagadnieniem do prześledzenia jest adaptacja nieistniejącej od 1945r. linii kolejowej (rozebranej przez Rosjan) Elbląg - Ostróda przez Myślice, Zalewo i Miłomłyn z racji pięknych terenów, przez które przechodzi i bliskości jezior oraz Kanału przed wojną nazywanego Oberlandzkim.
Nieruchomościami i budynkami, przez które ta linia przebiega nadal „administruje” PKP a ich areał jest od 1945 roku kompletnie niewykorzystany.

Podstawowe zalety tych nieruchomości do wykorzystania na trasy rowerowe to:

1. Utwardzona nawierzchnia,
2. uregulowana sytuacja prawna nieruchomości,
3. towarzysząca infrastruktura – budynki urządzenia itd...,
4. piękno terenów, przez które przebiegają i z którymi sąsiadują,
5. przebieg (w wielu przypadkach) na wzniesieniu (nasyp), które daje zupełnie inna perspektywę oglądu okolicy ,
6. możliwości stworzenia doskonałej bazy i infrastruktury w pobliżu (lub w) zabudowań i budowli położonych przy linii kolejowej.

Oczywiście są i problemy:

1. problem przejęcia nieruchomości od PKP,
2. problem utwardzenia i przyjęcia standardowej technologii utwardzenia właściwej trasy rowerowej,
3. problem budowy, naprawy, adaptacji istniejących lub zburzonych wiaduktów, mostów i estakad,

Z Ostródy – ciąg komunikacji rowerowej mógłby dalej prowadzić w kierunku Olsztynka, także rozebraną linią kolejową z odnogą na Pola Grunwaldzkie i dalej także zamkniętymi liniami w kierunku na Olsztyn, Ornetę, Lidzbark Warmiński, Kętrzyn z bogatą, dalszą perspektywą rozwoju.
Podstawową jednak sprawą takiego przedsięwzięcia jest materiał źródłowy, którego ja mogę się podjąć przegotowania (geodeta, obecnie - wiele lat praktyki w dziele zarządzania nieruchomościami) i wszelakich uzgodnień z możnymi tego świata.
Oczywiście tworzenie takiej dokumentacji dla samego faktu jej powstania jest bzdurą i dlatego szukam sprzymierzeńców i entuzjastów tworzenia tego typu przedsięwzięcia.

Zróbmy coś razem.

Wojciech Pawlak - Elbląg

Re: południowa obwodnica ostródy

: 2009-12-02, 09:44:49
autor: wygrzeb
kaczor pisze:coraz bliżej
DŚU dla obwodnicy Ostródy

Czyli jak ma biec ta obwodnica? Co to znaczy wariant nr 1?

Re: południowa obwodnica ostródy

: 2009-12-02, 11:11:46
autor: kaczor
jak być nie zauważył to wyżej są mapki.


a wariant nr 1. dotyczy przebiegu drogi od "Ostróda Południe" do Starych Jabłonek, nowa trasa będzie biegła po staremu.

a były też plany by puścić ja estakadą nad Szelągiem Wielkim, czy też bliżej Idzbarka.

Re: południowa obwodnica ostródy

: 2010-01-18, 17:27:32
autor: kaczor
uzupełniona strona dotycząca S7 Miłomłyn - Ostróda - Olsztynek wraz z obowodnicą Ostródy w ciągu DK16 na odcinku Ornowo - Stare Jabłonki

http://www.s-7.pl/

- mapy z propowanymi wariantami
- mapy z wybranymi wariantami
- aktualności